dinsdag 30 december 2008

My first Antonia

.. of beter.. 
My first Tricot :) 

Naaimachines die niet meewerkten, angst voor tricot (ja stom, ik weet het).. Maar de nieuwe locker (van Aldi) schreeuwde gewoon om een testproject van tricot ;) Bij de stoffenkraam voor 2,50 p/mtr wat tricot gekocht en een Antonia voor Nienke in elkaar zetten. Halverwege had ik nog wel wat ruzie met de locker, na het uittesten van de rolzoon kreeg ik de instellingen niet meer normaal; uiteindelijk dus helemaal van scratch af opnieuw begonnen: Naalden eruit en erin, opnieuw inrijgen, spanning goed zoeken.. En dat hielp :) 
Alleen de zomen zijn met de gewone machine gedaan, verder heb ik 'm helemaal op de locker in elkaar gezet. Ben benieuwd hoe dat gaat houden. 

Morgen eens kijken hoe het past op mijn spekkige baby.. Zo op het oog lijkt het shirt wat kort en breed, maar we zullen zien. 

Er is denk ik nog wel genoeg stof over (ondanks alles wat ik verbruikt heb als proeflapje) om voor Saskia ook een Antonia (of ander shirt) te maken. Vooralsnog vind ik shirtjes maken op deze manier wel erg leuk :) 

Geen opmerkingen: