zondag 5 juli 2009

Ik was er bang voor...

ik ben niet zo goed in het bijhouden van blogs/dagboeken/weetikveelwat je allemaal bij kunt houden.. :@

Ondertussen wel doorgenaaid natuurlijk, ik zal straks eens kijken of ik wat foto's kan uploaden (volgens mij staat niet eens alles goed op de foto zelfs.. Morgen dan doen :) ).

Uit m'n hoofd: een verlengde antonia met overslag (zelf getekend, geen zin om e-book aan te schaffen en vond dat ik dat zelf ook wel moest kunnen). Het is een tuniekje geworden voor de jongste (en met die hitte vorige week heeft ze 'm ook als jurkje gedragen). Een 'standaard' antonia met schulpmouwtjes en een koordje aan het voorpand (met dat rondje uit de hals). Die was voor de oudste.
Voor m'n zoon een 3/4 broek uit de bizzkids; iemand op Sancho had 29 patroondelen geteld, het was ook best een karwei om 'm in elkaar te zetten.

Tussendoor kreeg ik een nieuwe naaimachine: de Brother Innov-is 900 *O* Dit is een combi naai/borduurmachine dus ik ben het borduurdeel ook flink aan het testen. Shirtjes voor Nienke opgeleukt met wat borduurtjes en natuurlijk in Embird flink klooien. Voor een zwanger vriendinnetje ben ik wat aan het digitaliseren, leuk oefenprojectje ;) Gaat wel een hoop tijd in zitten. En natuurlijk direct op jacht naar freebies overal :D Dat is een sport op zich ;)

Zomerliefde heb ik hier ook liggen, maat 116 gemaakt maar ik vond 'm wel heel erg kort. Boordje ga ik veranderen en dan gaat ie naar een vriendinnetje van Tijn.

En de jas voor Jeroen.. Geen patroon, dus zelf aan het tekenen geslagen en een proefje van ongebleekte katoen gemaakt. Hier moeten nog wel wat aanpassingen aan gebeuren; mouwen wijder, meer ruimte onder de oksel, voorpand smaller... Met deze jas heb ik wel last van koudwatervrees; ik durf niet zo goed en daarom stel ik het steeds uit en verzin ik steeds weer wat anders tussendoor.

Verder een stoffen-koop-stop. Ik heb nog zo veel liggen wat op moet.. Ik kan het niet meer kwijt. En ik moet iets van een kastje ofzo, nu ligt alles op een grote hoop lijkt wel (grote doos, 2 plastic kratten er bovenop, ladenkastje er naast.. hierbovenop staan locker en naaimachine en ertussen en naast enzo ligt ook nog genoeg aan verstevigingen en doosje met klein spul (krijtpotlood, tornmesje, etc). Helaas is Jeroen z'n idee van kastje in mijn ogen verre van praktisch en wat ik bedacht had vind hij afgrijselijk.. Dat proces duurt dus nog even ;)

En ik moet hoognodig verder met les 2 van de NHA-cursus ;)

Een dag zou een paar uur meer moeten hebben :Y

1 opmerking:

Marlies zei

Tja in een woord je maakt GEWELDIGE dingen en ik ben zo blij dat je me het advies gad voor de Brother machine, dus bij deze nomineer ik je voor een award, zie mijn blog.

Groetjes Marlies